Online strategie Eurofleur | Klantcase | Reclamestal

Online strategie Eurofleur

Wij realiseerden een contentstrategie en jaarplanning voor tuincentrum Eurofleur om de offline krantenadvertenties online te promoten en de online content naar een hoger niveau te tillen.

Van de krant naar het wereldwijde web

In 2018 heeft Eurofleur een groot deel van hun marketingbudget ingezet op krantenadvertenties. Een flinke investering, maar dit zou veel mensen bereiken. Maar wisten zij wel hoeveel mensen het daadwerkelijk hadden gezien? In 2019 hebben we die advertenties omgezet naar online advertenties op social media, SEA en display advertenties. De online advertenties hebben wekelijks ruim 420.000 personen bereikt in regio Leusden/Amersfoort.

Online strategie Eurofleur

Eurofleur is meer dan alleen een tuincentrum. Ze hebben ook een mooie interieurafdeling met de nieuwste trends. Dit is dan ook een prominent onderdeel van de contentstrategie! Instagram is de perfecte plek om dit te laten zien. Overigens had Eurofleur nog geen Instagram en zijn zij in een jaar naar bijna 1000 volgers gegaan! Ga jij Eurofleur ook volgen?

Verhogen van de websitebezoekers

Eurofleur wil het liefste dat er mensen naar de fysieke winkel worden getrokken. Maar ze hebben ook een webshop waar tuinmeubelen, parasols en tuingereedschap kan worden gekocht én een goed gevulde kennisbank met tuintips, tuinnieuws en praktische tips. Wij wilden graag het aantal websitebezoekers met 50% verhogen door relevante content te schrijven en te verwijzen naar de website. De resultaten die we daarmee hebben behaald in 2019 ten opzichte van 2018:

  • Bezoekersstijging van 61%
  • Paginaweergaven gestegen met 77%
  • Bezoekersstijging van 491% afkomstig uit social media kanalen

E-mail is springlevend

Sinds 2017 verzorgt Reclamestal de maandelijkse inspiratiemailing voor Eurofleur. In de nieuwe contentstrategie komen daar nog meer mailings bij. Iedere mailing heeft zijn eigen thema. Zo is er een actienieuwsbrief; hierin staan alle acties en aanbiedingen van die week. Iedere vrijdag ontvangt de mailinglijst een mail met praktische tips, producten en nieuws wat relevant is voor die week en het komende weekend.

Wil jij een online strategie?

Wij vinden dat iedereen een online strategie nodig heeft. Zonder strategie ga je nooit de doelstellingen behalen. Wil je eens sparren over jouw onderneming en ideeën? Kom dan een bakkie drinken in onze bananenbar of bel ons op 033-3033204.