Koffieleuterij - Reclamestal

Koffieleuterij

Activatiecampagne voor Debuut & Douwe Egberts

Activatiecampagne voor Debuut & DE

Leutgenoten,

Debuut en Douwe Egberts hebben dit najaar (oktober) een campagne ingezet om meer koffie te verkopen in de vestigingen van Debuut. Wij bedachten hiervoor de Koffieleuterij. Een loterij waarbij je fantastische prijzen kon winnen zoals een Douwe Egberts fiets, een jaar lang koffie en thee én een training tot barista! Had je geen prijs? Dan kon je nog een kans wagen door te blijven koffieleuten en nóg een kopje koffie te bestellen.

Spelregels

De Koffieleuterij werkt als volgt:

  1. Drink – Bestel een koffie en drink hem leeg. Vind jij op de bodem van het kopje een gouden kop? Yes! Jij krijgt een kraskaart. Staat er niets op de bodem? Helaas! Jij moet nog even verder leuten. Wil jij sowieso krassen? Bestel dan een ‘High Leut’!
  2. Krassen – Als jij op de bodem een gouden kopje aantreft, krijg je een kraskaart waarmee je 50% kans hebt op een canvas tas van de Koffieleuterij.
  3. Win – Laat je gegevens achter en maak kans op één van de hoofdprijzen. of ontvang één van de andere prijzen!

Offline activeren

Om deel te nemen aan de Koffieleuterij moet de gast eerst offline een kop koffie drinken. Hij moet zich bewust worden van het feit dat er iets te winnen valt. Dit is gedaan door POS materiaal (tentkaarten op tafel, posters en stoepborden) in en om de restaurants te plaatsen. Om te zorgen dat de medewerkers meer koffie gaan verkopen, hebben we een incentive bedacht. Daarin staan de spelregels van de activatie en een formulier waar per week het aantal extra kopjes koffie genoteerd moeten worden. Het restaurant waar in verhouding de meeste extra kopjes koffie werden verkocht, kon aan het eind van de maand rekenen op een bijdrage voor een personeelsuitje.

Online en offline combineren

Bij een activatiecampagne is het belangrijk om online en offline middelen te combineren om een groter bereik te creëren. Naast dat de activatie grotendeels offline plaatsvond, hebben we er dus voor gezorgd dat de Koffieleuterij online werd gepromoot. We hebben hiervoor een landingspagina ontworpen, een contentkalender en de uitingen die verspreid moesten worden via sociale media.