LinkedIn introduceert LinkedIn Stories: hoe werkt het? - Reclamestal

LinkedIn introduceert LinkedIn Stories: hoe werkt het?

Reclamestal

LinkedIn introduceert LinkedIn Stories: hoe werkt het?

13/05/2020

LinkedIn introduceert LinkedIn Stories: hoe werkt het?

Sinds 13 mei kun je op LinkedIn stories plaatsen. Hiermee volgt het zakelijke platform Snapchat, Instagram en Facebook op. Nederland is het eerste Europese land waar de nieuwe functie wordt getest.

Wat is LinkedIn Stories?

Stories op Linkedin werken hetzelfde als op andere sociale platformen. In Stories plaats je foto’s of video’s (van max 20 seconden) die 24 uur zichtbaar zijn voor volgers. Na 24 uur verdwijnen de stories automatisch.

Momenteel kun je foto’s maken of bestaande foto’s delen en voorzien van tekst of stickers. Naar verwachting zullen de Stories meer functionaliteiten krijgen en er ongeveer uit gaan zien zoals op Instagram. Dan is het ook mogelijk om je volgers vragen te stellen aan de hand van een enquête of poll.

Waar kun je LinkedIn Stories voor gebruiken?

Met LinkedIn kun je zorgen voor meer interactie met je volgers. Daarnaast biedt het een laagdrempelige en creatieve manier om content en updates te delen.

Teveel reguliere posts plaatsen op LinkedIn wordt al snel ervaren als spam. Met Stories is dat niet het geval. Daar kun je onbeperkt op posten, zonder dat iemand het als spam ervaart. Mensen kiezen er zelf voor de Stories te bekijken en daardoor wordt dit niet als vervelend ervaren.

LinkedIn Stories voor bedrijven

LinkedIn Stories kan heel waardevol zijn voor bedrijven. Je kunt namelijk een informele en menselijke kant van het bedrijf laten zien. Ook kun je het inzetten om meer sales te behalen door producten uit te lichten.

Zet ook medewerkers in om jouw LinkedIn te promoten. Jouw bedrijf heeft bedrijfsambassadeurs, namelijk je medewerkers. Ook zij kunnen updates plaatsen met betrekking tot het bedrijf.

LinkedIn Story Formaat

Wanneer je een foto maakt, hoef je geen rekening met het formaat te houden. Dit wordt automatisch goed gezet. Wanneer je een vooraf bewerkte afbeelding wil plaatsen, moet je wel de juiste maten aanhouden. Anders loop je het risico dat je afbeelding wordt afgesneden en je boodschap niet meer volledig is. Gebruik voor LinkedIn stories de volgende afmeting: 1080 x 1920 pixels.

Content ideeën voor LinkedIn Stories:

  1. Geef een kijkje achter de schermen
  2. Nieuwe medewerkers/collega’s voorstellen
  3. Aankondigingen delen
  4. Nieuwe producten uitlichten

Kortom; LinkedIn Stories is een leuke en informelere manier om updates van je bedrijf te plaatsen. Momenteel is het nog niet beschikbaar voor bedrijven, maar dat zal snel volgen. Maak alvast een plan hoe jij LinkedIn Stories gaat inzetten voor jouw bedrijf. Heb je hier hulp bij nodig of wil je sparren over jouw ideeën? Kom eens een bakkie doen aan onze bananenbar! Wij denken graag met je mee.

contact