Leadinfo: de natte droom voor elke accountmanager


Leadinfo: de natte droom voor elke accountmanager

Reclamestal

Leadinfo: de natte droom voor elke accountmanager

21/08/2019

Leadinfo: de natte droom voor elke accountmanager

Welke salesman/vrouw droomt er niet van: precies weten welke bedrijven jouw website bezoeken, welke pagina’s bezocht worden en hoe je ze kunt bereiken? Wij hebben een handige tool voor je: Leadinfo.

Meten is weten

Waarschijnlijk is jouw website al gekoppeld met een tool waarmee je statistieken kunt meten (zoals bijvoorbeeld Google Analytics). Hiermee kun je zien hoeveel mensen jouw website bezoeken, hoe lang ze op je website verblijven, waar ze vandaan komen en waar op jouw website de bezoeker genoeg heeft gezien en vervolgens de website verlaat. Waardevolle informatie, want je kunt zo patronen herkennen. Als een pagina een hoog uitstappercentage heeft (het percentage van de bezoekers dat afhaakt na het zien van de pagina), kan het bijvoorbeeld zijn dat de content niet aansluit op de verwachting van de bezoeker. Ook kan het zijn dat er geen goede call-to-action op de pagina staat.

Leadinfo gaat verder

Wanneer je gebruik gaat maken van Leadinfo, kan je zien welke bedrijven jouw website bezoeken. De resultaten worden weergegeven in een eenvoudig dashboard. Je kunt niet zien wie persoonlijk jouw website heeft bezocht, maar wél de contactgegevens (e-mailadressen en het telefoonnummer) van het bedrijf. Ook kun je zien welke gebruikers van LinkedIn bij dit bedrijf werken.

Hoe betrokken zijn de bezoekers?

Als je deze informatie hebt, is het handig om te weten hoe betrokken de bezoeker is met jouw website. Dit wordt in Leadinfo handig weergegeven met een statusbalkje. Heeft de bezoeker eenmalig jouw website bezocht, of is het een vaak terugkerende gebruiker? Vooral die terugkerende gebruikers zijn interessant om te benaderen. Die zijn al bekend met jouw bedrijf (sommige bezoekers zijn zelfs fan van je!) en daardoor is de koude acquisitie wat minder koud.

Mag dat wel?

In de tijd waarin er veel te doen is over privacy ga je waarschijnlijk al snel afvragen of dit wel mag. Mag een tool zoals Leadinfo wel gegevens delen om dit te gebruiken voor acquisitie? Het antwoord is simpel: ja, dat mag! Leadinfo gebruikt IP-adressen en koppelt deze aan informatie uit de openbare database van de Kamer van Koophandel en LinkedIn. Deze gebruik je voor een “eigen gerechtvaardigd belang” (artikel 6 sub f AVG) . Wel ben je verplicht om rekening te houden met de privacy van de gebruiker.

Hoe gebruik je Leadinfo?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je gelijk na het eerste bezoek de bezoeker lastig gaat vallen met tientallen mailtjes. Daar is namelijk een woord voor: spam. Mailen mag overigens alleen wanneer hiervoor toestemming is gegeven via een formulier op jouw website. Wél kun je er een telefoontje aan wagen: dit mag naar het algemene nummer van het bedrijf. Naast het gebruik voor koude acquisitie kun je de gegevens gebruiken om de content op jouw website te optimaliseren.

14 dagen gratis proberen?

Wil je ook meer informatie krijgen over de bedrijven die op jouw website? Dan kun je dit 14 dagen gratis proberen via de Reclamestal. Stuur ons een bericht, dan melden we je aan!

contact