Kerstacties op social media


Kerstacties op social media

Reclamestal

Kerstacties op social media

27/11/2018

Kerstacties op social media

Yes, we mogen het weer over kerst hebben! Als organisatie is dit natuurlijk een hele mooie inhaker. Maar hoe zorg je ervoor dat je uniek bent, niet cliché en dicht bij je eigen identiteit blijft? In dit blog laten we wat voorbeelden zien en wat handvatten om je eigen kerstactie / inhaker te bedenken!

Bol.com

Bol.com komt eigenlijk altijd scherp uit de hoek. Ze scoren ook goed met de reacties die zij geven onder de posts. Vorig jaar december heeft de hele maand in het teken gestaan van de feestdagen. Met grapjes en herkenbare situaties schetsen zij de kerstperiode van de gemiddelde Nederlander. Bol.com betrekt hun producten erbij, zonder ze daadwerkelijk te noemen! Een hele slimme zet als je het ons vraagt.

bol-tampon-kerstbol-cadeau-post pak-sneeuw-bolcom Bol-kerst-stoornis-facebook

Heineken

Heineken is net zoals Bol.com van de woordgrapjes. In veel posts verwerken ze alles wat met bier te maken heeft. De post voor kerst vorig jaar was niet heel spannend, maar wel leuk gevonden.

heineken-kling-slokje

Daarnaast heeft Heineken altijd een speciale actie met kerst. Vorig jaar was dit de feeststrik. Bij elke krat zat een strik. Twee soorten waren er; een met een opener en een met verlichting. Massaal werden deze strikken tijdens kerst gedragen! Iedereen wilde ze hebben. Heineken speelt in op de activatie tijdens de feestdagen.

relatiegeschenk-heineken-strik-gadget-flesopener-2017

McDonalds

McDonalds heeft vorig jaar een speciale campagne opgezet voor de maand december. De cadeau kalender. Via de app van McDonalds kreeg je elke dag een verrassing. Dit was vaak een korting. Op social media werden speciale en persoonlijke verrassingen gerealiseerd. Deze konden de mensen zelf insturen. McDonalds speelt hier in op het gevoel van geven. Iedereen wil in december een cadeau ontvangen of juist weggeven!

McDonalds-verrassing-kerstactie

Wees uniek

We hebben nu 3 grote merken laten zien. Maar hoe ga je dit doen als kleinere organisatie? Wees uniek! Bedenk iets wat bij jouw organisatie en doelgroep past. Het hoeft natuurlijk niet altijd op social media te zijn. Een autogarage kan bijvoorbeeld een mini kerstpakketje weggeven in de maand december bij elke winterbeurt. Een massagesalon zou een aantal dagen voor kerst bij elke gezichtsbehandeling een speciale kerstscrub kunnen weggeven! Het gaat erom dat het bij de organisatie past. Een speciale scrub weggeven bij een autogarage is een beetje vreemd… Behalve als de scrub voor de auto bedoeld is natuurlijk.

Social Media kan je inzetten om je actie of campagne meer bereik te geven. Misschien kunnen ze juist via social media iets winnen. Een grappige post is soms ook al genoeg om mensen kennis te laten maken met jouw merk of organisatie. Doe wat goed voelt en wat bij de identiteit van de organisatie past!

Hulp nodig bij het bedenken van een goede kerstactie? Bel de Reclamestal. We denken graag mee over jouw kerstactie!

contact

Cookiemelding!

Welkom in de stal! Je bent tegen onze cookiewall aangesurft. We hebben jouw toestemming nodig om cookies te mogen plaatsen, Lees meer maar waarom zijn die cookies voor ons zo belangrijk? Naast dat we cookies heel lekker vinden, zijn ze ook belangrijk voor de gebruikerservaring van onze website. Door jouw gedrag te analyseren kunnen wij onze website optimaliseren en daar wordt jouw ervaring nog beter van! Daarnaast willen we je niet elke keer dezelfde of niet relevante advertenties tonen, dit gebeurt ook door middel van cookies. Ook derde partijen kunnen Cookies plaatsen op reclamestal.nl, bijvoorbeeld door de embedded video’s van YouTube op onze website. Lees hier meer over welke cookies we gebruiken en waarom.