Iedereen op vakantie? Werk aan jouw marketing!


Iedereen op vakantie? Werk aan jouw marketing!

Reclamestal

Iedereen op vakantie? Werk aan jouw marketing!

26/07/2019

Iedereen op vakantie? Werk aan jouw marketing!

Tijdens de zomermaanden zijn er veel mensen op vakantie. Kantoren zijn leeg en in sommige sectoren lopen de opdrachten terug (zoals bijvoorbeeld in de bouw tijdens de bouwvak). Hoe kun je deze rustige periode nou gebruiken om een voorsprong te nemen? Wij geven je tips!

Haal achterstanden in

Niemand houdt van achterstand oplopen. Het kan zijn dat tijdens drukke perioden werkzaamheden blijven liggen zoals je website updaten, een nieuwsbrief opzetten of blogs schrijven. Wanneer je klanten en leveranciers toch aan het strand zitten heb je daar mooi de tijd voor! Tip: als je een blog bijhoudt op de website van jouw bedrijf, dan heb je nu mooi de tijd om vooruit te werken. Als je elke week een blog wilt publiceren is het slim om een voorraad op te bouwen. Komt dat even goed uit: daar heb je nu de tijd voor!

Bekijk wat werkt

De eerste helft van het jaar is voorbij. Tijd om even achterom te kijken naar de kwartalen die je achter de rug hebt. Wat heeft goed gewerkt? Welke werkzaamheden waren minder rendabel? Passen de marketingwerkzaamheden nog wel bij je strategie? Heb je de juiste doelgroep voor ogen? Allemaal vragen die je nu goed kunt afvragen. Als je de marketingdoelstellingen van dit jaar wilt behalen is dit het moment om bij te sturen.

Start met nieuwe dingen

Als je alle achterstallige taken van je to-do-list hebt kunnen afstrepen heb je waarschijnlijk de smaak te pakken: jij bent écht goed bezig! Waarom zou je deze goede flow niet gebruiken om nieuwe dingen op te starten. Je hebt inmiddels ook al gekeken naar wat er niet goed werkte afgelopen half jaar, maar het jaar is nog niet om: je kunt nieuwe dingen opstarten. Denk bijvoorbeeld na over een nieuwe website, een contentstrategie of ga aan de slag met een nieuwe huisstijl.

Zoek de media op

Waarschijnlijk ken je de term ‘komkommertijd’ wel. Deze periode valt in de schoolvakanties. Doordat mensen massaal op vakantie zijn gebeurt er niet zo veel wat nieuwswaarde heeft. Kranten, radio- en tvzenders zijn op zoek naar nieuwtjes. Is er geen nieuws? Dan verzinnen ze wel iets om hun items te vullen. Kijk eens of er niet toevallig een nieuwtje over jouw vakgebied is en zoek contact met de media. Dan kan het zo maar zijn dat terwijl jouw collega’s met hun tent in Zuid-Frankrijk staan jouw nieuwtje plotseling op de voorpagina staat te shinen!

Geniet je zelf ook wel een beetje?

Natuurlijk kun je zelf de rustige periode gebruiken om zelf op adem te komen. Wist je dat je ook in het zonnetje bezig kunt gaan met jouw marketing? Op die plek kun je uitstekend nadenken over hoe je dingen gaat aanpakken en jouw laptop werkt ook buiten uitstekend! Wist je dat creatieve ideeën vaak ontstaan op momenten dat je ontspant?

Wij werken gewoon door!

Heb je tijdens de zomermaanden (en andere vakanties) advies of hulp nodig bij jouw werkzaamheden op het gebied van marketing? Wij zijn gewoon aan het werk en nodigen je graag uit voor een brainstorm in het zonnetje. Vervolgens gaan we voor je aan de slag, zodat jij weer lekker in het zonnetje kunt zitten. Neem je even contact met ons op?

contact