Zichtbaarheid content


Zichtbaarheid content

Reclamestal

Hoe lang blijft jouw content zichtbaar?

14/06/2019

Hoe lang blijft jouw content zichtbaar?

Content maken doe je niet voor jan-met-de-korte-achternaam. Content maak je zodat dit gezien wordt door anderen. Het zou zonde zijn als je bloed, zweet en tranen hebt gestopt in het maken van content om er vervolgens achter te komen dat het niet opgemerkt wordt. Hoe je hier op kan inspelen? Lees maar verder!

Val op in de feed

Als je content op platformen als Facebook, Twitter en/of Instagram plaatst, heb je te maken met een algoritme. Dit zijn regels die het platform heeft voorgeschreven over de zichtbaarheid van een post. Het liefst zou je een handboek over het algoritme van Facebook downloaden. Dan kan je hierop inspelen, maar helaas moeten we je hierover teleurstellen. Dit algoritme is geheim en verandert regelmatig. Hoe zorg je nou dat je opvalt in de feed? Door op het juiste moment de juiste content te plaatsen.

Hoe lang blijft content opvallen?

Elk platform heeft dus zijn eigen regels. Als je content goed wilt timen, is het handig om te weten hoe lang de content opvalt op elk platform. Zo blijft een tweet ongeveer 18 minuten zichtbaar voordat deze verdrongen wordt door andere berichten, bij Pinterest is de zichtbaarheid maar liefst 4 maanden. Hieronder een lijstje met daarin de meest voorkomende sociale kanalen en hoelang berichten goed zichtbaar zijn.

  • Twitter: 18 minuten
  • Facebook: 5 uur
  • Instagram: 21 uur
  • LinkedIn: 24 uur
  • Youtube: meer dan 20 dagen
  • Pinterest: 4 maanden

Timing is everything

Met bovenstaande lijst kun je beter timen wanneer je iets gaat posten. Als je wilt dat een bericht op Facebook in Nederland wordt gelezen, is het misschien niet zo handig om ’s avonds laat te posten. De kans is groot dat op het moment dat iedereen weer ontwaakt, je bericht is verdwenen uit de feed.

Creatief met socials

Onze contentmarketeers kunnen je alles vertellen over de verschillende kanalen. Welke kanalen zijn voor jouw bedrijf het meest interessant? Hoe kun je ervoor zorgen dat je met creatieve content een groot, maar vooral kwalitatief bereik hebt? Neem je even contact met ons op?

contact