Heeft jouw website al een 'Werken bij' pagina? - Reclamestal

Heeft jouw website al een ‘Werken bij’ pagina?

Reclamestal

Heeft jouw website al een ‘Werken bij’ pagina?

02/01/2020

Heeft jouw website al een ‘Werken bij’ pagina?

Wanneer er meer banen zijn dan werkzoekenden kan het voor jouw bedrijf een uitdaging zijn om goede medewerkers te vinden. Je zult dus iets moeten doen waardoor je gaat opvallen. Doe dat met een ‘Werken bij’ pagina!

Wat is een ‘Werken bij’ pagina?

De tijd dat je alleen een vacature op je website kon zetten is verleden tijd. Je zult meer uit de kast moeten halen. Je moet het vergelijken met een aankoopproces. Er hoeft alleen geen product verkocht worden, maar jouw bedrijf als werkgever. Waarom is het zo leuk en interessant om bij jou te komen werken? Op een ‘Werken bij’ pagina haal je iemand over om te solliciteren door de sfeer over te brengen.

Benadruk de extra’s

De lezer wordt sollicitant wanneer je hem enthousiast weet te maken om te reageren. Benadruk dus wat de extra’s zijn. Wat doe jij bijvoorbeeld aan de gezondheid van jouw medewerkers? Hoe zijn de bedrijfsuitjes? Hoe is de lunch? Allemaal dingen die een sollicitant wil lezen. Bij de Reclamestal gaan we eens per jaar een weekend weg, wordt de lunch geregeld en krijg je regelmatig een stoelmassage. Niet van je collega’s, maar van een professionele masseuse. Kijk Judith op bovenstaande foto eens genieten!

Maak het visueel

Geef de sollicitant een beeld van hoe het er bij jullie op de werkvloer aan toe gaat. Je kunt dit doen door het te vertellen met een verhaal, maar nóg beter is het gebruiken van veel beeld. Gebruik veel foto’s en voeg een filmpje toe. Beeld zegt meer dan duizend woorden! Het voordeel van beeld is dat jouw bedrijf een gezicht krijgt. Laat dus ook vooral gezichten van medewerkers zien en gebruik humor. Afgelopen jaar hebben we voor Debuut Horeca Beheer een wervingscampagne gerealiseerd, die goed gewerkt heeft. Zie hieronder één van de filmpjes die we daarvoor hebben opgenomen.

Hoe kunnen mensen solliciteren?

Geef de sollicitant een extra zetje in het sollicitatieproces door het zo makkelijk mogelijk te maken. Geef duidelijk aan welke (en waar!) gegevens ingevuld moeten worden en zorg dat het ook mogelijk is om een motivatiebrief en CV mee te sturen.

Sollicitatie is verstuurd: en dan?

Mooi! Het formulier is ingevuld. De sollicitant wil weten waar hij of zij aan toe is. Wat gebeurt er precies na het versturen van de gegevens? Hoe veel sollicitatieronden worden er gehouden? Met wie komen ze dan aan tafel? Door de sollicitatieprocedure uit te leggen neem je onzekerheid weg.

Gevonden worden

Een bijkomend voordeel van een ‘Werken bij’ pagina is de vindbaarheid. Net zoals elke andere pagina op jouw website, wordt deze pagina ook geïndexeerd door zoekmachines. Het draagt dus bij aan jouw online vindbaarheid. Denk na over waar mensen op zoeken en verwerk dit in de tekst.

Ben jij op zoek naar medewerkers?

Wij helpen je ze te vinden! We gaan geen advertenties voor je doorspitten om de juiste kandidaat te vinden, maar kunnen je helpen met employer branding. Hoe we dit het beste kunnen aanpakken bespreken we graag tijdens een kopje koffie. Neem je even contact met ons op?

contact