Heeft jouw website al een gele banaan?


Heeft jouw website al een gele banaan?

Reclamestal

Heeft jouw website al een gele banaan?

30/04/2019

Heeft jouw website al een gele banaan?

Op elke website is hij onmisbaar: de gele banaan. We bedoelen niet dat je letterlijk een afbeelding van een gele banaan moet laten zien, maar de gele banaan staat in dit geval voor een opvallende button (call-to-action!).

Waar komt die gele banaan vandaan?

De bedenker van de gele banaan is Seth Godin, een Amerikaanse marketingexpert en schrijver van boeken over marketing. Hij schreef in zijn boek The Big Red Fez dat je website een stuk gebruiksvriendelijker wordt als bezoekers weten wat ze moeten doen. Neem ze bij de hand en vertel op elke pagina wat de vervolgstap is. Klik hier, vraag een offerte aan, download nu, allemaal voorbeelden van ‘bananen’.

Moet een banaan geel zijn?

In tegenstelling tot een échte banaan (die toch het lekkerste is als hij geel is) hoeft een banaan op je website niet persé geel te zijn. Welke kleur wel? Dat moet je testen. Een voorwaarde voor een goede call-to-action is wél dat hij opvalt. Test vooral wat het verschil is tussen de verschillende kleuren buttons. Veelgebruikte kleuren zijn oranje, geel, rood en blauw.

Schrijf iets op je banaan

Niet geheel onbelangrijk: schrijf iets op je banaan. Zorg dat duidelijk is waar de button voor dient. Zou jij ergens op klikken als je niet weet waar je op klikt? Een ongeschreven banaan werkt verwarrend!

Wil jij ook een gele banaan op je website?

Kom dan eens een kop koffie drinken met een van onze bananenexperts in onze bananenbar!

contact