De 4 redenen om te adverteren op Facebook - Reclamestal

De 4 redenen om te adverteren op Facebook

Reclamestal

De 4 redenen om te adverteren op Facebook

17/09/2020

De 4 redenen om te adverteren op Facebook

Je bent ze ongetwijfeld tegengekomen op Facebook; de vele advertenties in je tijdlijn. Voor veel ondernemers en organisaties zijn deze advertenties onmisbaar geworden. Maar er zijn ook genoeg bedrijven die de waarde van Facebookadvertenties nog niet ondervonden hebben. Lees hieronder waarom je op Facebook zou moeten adverteren.

1. Jouw doelgroep is te vinden op Facebook

Met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland is Facebook (na WhatsApp) het meest gebruikte social media platform in Nederland. Jouw klanten zullen hier dus ook zeker tussen zitten. Het is alleen de kunst om deze klanten te bereiken met een advertentie. Hoe je die klanten bereikt op Facebook is door te targeten!

2. Jouw doelgroep is gemakkelijk te targeten

De belangrijkste kracht van Facebook zit hem in de uitgebreide mogelijkheden tot targeting. Bij het opstellen van de advertentie kan je precies bepalen aan wie je de advertentie laat zien.

Demografische gegevens

Op Facebook zijn jouw klanten te targeten met veel verschillende demografische variabelen. Denk hierbij aan woonplaats, leeftijd, geslacht, relatiestatus, opleidingsniveau, beroep en nog veel meer.

Interesses

Ook kan je mensen bereiken op basis van hun interesses en hobby’s. Voorbeelden hiervan zijn; gamen, muziek, familie & relaties, fitness, voetbal, eten & drinken, huisdieren en auto’s.

Retargeting

Daarnaast kan je advertenties tonen aan personen die al eens op jouw website geweest zijn. Wanneer ze op jouw website geweest zijn, weet je dat ze al geïnteresseerd zijn in jouw diensten of producten. Hierdoor kan je de potentiële klant dus gericht targeten en over de streep trekken!

3. Facebook advertenties zijn (relatief) goedkoop

Facebook advertenties worden (nog) niet massaal gebruikt. Dit maak het relatief goedkoop om een advertentiecampagne te starten. Je kan voor deze advertenties zelf een budget instellen, zodat je niet meer investeert dan je eigenlijk wilt.

Doordat je met je advertenties alleen de doelgroep bereikt die je wil bereiken, scheelt dit ook flink in de kosten!

4. Resultaten zijn perfect in te zien

Het mooie aan adverteren op Facebook is dat je de resultaten heel overzichtelijk kan bekijken. Zo zie je bijvoorbeeld hoeveel mensen jouw advertentie gezien hebben en hoeveel er op de advertentie geklikt hebben. Met deze gegevens kan je de advertentie nog verder optimaliseren zodat je nog betere resultaten behaald!

Wil jij je doelgroep bereiken op Facebook? De specialisten uit onze stal helpen je daar graag bij. We maken gerichte campagnes waarmee we potentiële klanten naar jouw website trekken. Alleen hulp nodig? Ook geen probleem! We geven je graag advies. Stuur ons gerust een bericht.

contact