Content marketing
Contentmarketing, content-marketing, content marketing of hoe je het ook wilt schrijven; anno 2018 een vast onderdeel van een goede marketingstrategie. Maar wat is het precies? Volgens het Amerikaanse Contentmarketing Institute:
“Contentmarketing is een marketinginstrument voor het creëren en verspreiden van betekenisvolle en waardevolle content om een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken, te werven en te binden met als doel de klant tot een gerichte handeling te laten overgaan.”
Contact
Het draait dus niet alleen om het verkopen van je product, maar juist om het helpen van je (potentiële) klant door relevante content creatie. Content is in feite alle informatie die je met je klant deelt: tekst, beeld en geluid. Denk dus aan artikelen en blogs maar ook aan foto’s, video’s en bijvoorbeeld infographics of podcasts.
ContactGoede contentmarketing heeft een contentstrategie nodig. Wat en wie wil je bereiken? Waar zijn mensen naar op zoek? En hoe kan jij ze helpen? Een goede contentstrategie is gebaseerd op het See-Think-Do-Care model van Google. Jij krijgt je eigen content marketeer in de Reclamestal. Een vast aanspreekpunt voor jouw merk. Iemand die echt met jou meedenkt en alle ontwikkelingen voor je in de gaten houdt. En die natuurlijk meet of jouw content ook wat oplevert.
Contact