Rebranding

Rebranding

Een bestaand merk, maar tijd voor iets nieuws? Een nieuwe doelgroep aanspreken of gewoon toe aan een nieuwe uitstraling? Dan is rebranding de way to go.

Nextslide

Wat is rebranding?

Rebranding is een marketingstrategie waarbij een nieuwe naam, logo, huisstijl of een combinatie hiervan wordt ontwikkeld met als doel een nieuwe of andere identiteit neer te zetten.  Oftewel: herpositionering van je merk. Dit kan een corporate rebranding zijn, waarbij het hele bedrijf wordt herzien. Maar dit kan ook gaan om de herpositionering van een product of label.

Benieuwd hoe wij dat aanpakken?

Contact

Waarom kiezen voor herpositionering?

“Verandering is de enige constante” zei de Griekse filosoof Heraclitus destijds al. De wereld verandert, mensen veranderen en daarmee hun behoeftes ook. Zo kan het dus goed zijn dat het nodig is je bedrijf of product opnieuw in de markt te zetten. Je wilt natuurlijk wel met je tijd meegaan (en geen V&D worden… ) en zorgen dat jouw merk aansluit bij de wensen van de klant van vandaag. Maar ook dat het past bij jouw merkverhaal. Dat betekent niet dat het nodig is je hele bedrijf op te doeken en iets nieuws te beginnen. Maar kies wel – op tijd – voor een goede herpositionering.

Andere redenen voor herpositionering kunnen zijn:

  • Een fusie, overname of spin-off
  • Internationalisering
  • Verbeteren van het imago
  • Uitbreiding of aanpassing van het merkenportfolio

Zo pakken we rebranding aan

Lukraak een nieuw logo of nieuwe huisstijl ontwerpen, heeft weinig impact. Wij pakken dit dan ook grondig aan. We beginnen met een analyse van het huidige merk, de doelgroep en alle uitingen. Vervolgens gaan we terug naar de kern. Wat is de missie en de visie van het bedrijf? Waar wil je over 10 jaar staan met je merk? Dan ontwikkelen we een strategie en een opvallend design dat hierop aansluit.

Cookiemelding!

Welkom in de stal! Je bent tegen onze cookiewall aangesurft. We hebben jouw toestemming nodig om cookies te mogen plaatsen, Lees meer maar waarom zijn die cookies voor ons zo belangrijk? Naast dat we cookies heel lekker vinden, zijn ze ook belangrijk voor de gebruikerservaring van onze website. Door jouw gedrag te analyseren kunnen wij onze website optimaliseren en daar wordt jouw ervaring nog beter van! Daarnaast willen we je niet elke keer dezelfde of niet relevante advertenties tonen, dit gebeurt ook door middel van cookies. Ook derde partijen kunnen Cookies plaatsen op reclamestal.nl, bijvoorbeeld door de embedded video’s van YouTube op onze website. Lees hier meer over welke cookies we gebruiken en waarom.