Branding en merkstrategie | Reclamestal Amersfoort

Branding en merkstrategie

Branding en merkstrategie

Branding gaat verder dan een logo en huisstijl. Achter elk succesvol merk zit een goede merkstrategie.

Nextslide

Je verhaal op orde

In de digitale wereld van vandaag, is het lastiger dan ooit je te onderscheiden als bedrijf. Wat zorgt ervoor dat consumenten jouw merk willen kopen en niet dat van de concurrent? Wij ontwikkelen een doordachte merkstrategie die je positionering ondersteunt. De ‘how’ en ‘why’ van jouw bedrijf. Waarom doe je wat je doet? Iedereen op een lijn. Van medewerkers tot klanten.

Benieuwd naar jouw verhaal?

Contact

Vertel je verhaal

Een goede merkstrategie vormt de basis van al je marketingactiviteiten. Je hebt ongetwijfeld een eigen idee over hoe jij wilt dat mensen jouw merk zien. Om dat over te brengen, is het belangrijk dat je je verhaal goed vertelt. Storytelling helpt hierbij. Doordat in je merkstrategie is bepaald wat dit verhaal moet zijn, kan je dit in al je uitingen toepassen. Alles zodat jij, je medewerkers en je klanten straks hetzelfde verhaal vertellen op de volgende verjaardag.

Contact

Hoe komen we tot die merkstrategie? 

Wij doen geen kunstje dat op repeat staat; elke klant zijn eigen wensen en benadering. Om tot een goede merkstrategie te komen, starten we met een onderzoek en (doelgroep)analyse. We duiken in het merk, de markt en de concurrentie en – indien aanwezig – een analyse van de huidige marketingactiviteiten. Dan gaan we samen terug naar de kern; een zogenaamde “Weisessie”.
Op een interactieve manier achterhalen we de merkwaarden, de missie en visie en USP’s van het merk. Dit brengen we samen in een brandbook, dat je gaat helpen alles wat je doet te toetsen aan het verhaal dat je wilt vertellen en waarin de merkidentiteit wordt vastgelegd.

Contact