Deel je kennis: doe aan contentmarketing!


Deel je kennis: doe aan contentmarketing!

Reclamestal

Deel je kennis: doe aan contentmarketing!

10/09/2019

Deel je kennis: doe aan contentmarketing!

Niemand zit meer te wachten op ongevraagde reclame-uitingen. We worden met zoveel reclame overspoeld, dat we de meeste uitingen negeren. Er wordt continu gezocht naar andere manieren waarmee geprobeerd wordt om de aandacht van de consument te trekken. Een manier om dit te doen is door contentmarketing. Een (reclame)boodschap waar de consument wél op zit te wachten.

Informatie delen

Met contentmarketing deel je als merk of bedrijf namelijk waardevolle informatie die een (potentiële) klant kan helpen. Het doel van contentmarketing is over het algemeen uiteindelijk hetzelfde als traditionele reclame: ervoor zorgen dat klanten voor jouw merk kiezen. De kunst is het creëren en delen van relevantie informatie.

Jij bent expert

Als bedrijf mag je best laten weten dat jij de beste bent in je branche. Door kennis te delen laat je aan het publiek zien dat jij de expert bent binnen je vakgebied. Je hoeft niet bang te zijn dat je door kennis te delen zelf geen werk overhoudt. Zie het als een kijkje in de keuken geven. Je kunt laten zien dat je daadwerkelijk veel verstand van zaken hebt.

Wees vindbaar

Content delen heeft geen nut als het niet gevonden wordt. Weet wie je doelgroep is en waar zij naar opzoek zijn. Wat zijn problemen waar ze tegenaan lopen? Welke vragen hebben ze? Als je antwoord kunt geven op hun vragen, lever je toegevoegde waarde.

Bedenk welke zoekwoorden gebruikt worden of welke vragen gesteld worden in Google. Er zijn tools die je helpen bij het vindbaar maken van content. Een tool die je hierbij kan helpen is de website Answer The Public (www.answerthepublic.com). Wil je schrijven over marketing, dan type je hier ‘marketing’ als zoekwoord in. Vervolgens verschijnt er een web met de meest gestelde vragen rondom marketing.

Wat voor content deel je?

De manier waarop je content wil delen, is afhankelijk van de boodschap en de doelgroep. Jonge doelgroepen lezen minder en kijken meer. Bij een jongere doelgroep is het daarom waarschijnlijk interessanter om videocontent te delen. Ook kan een heel technisch onderwerp soms beter uitgelegd worden door middel van video. Met beeld kun je soms meer duidelijk maken dan met tekst.  

Kunnen wij je helpen?

In de Reclamestal hebben wij marketeers die gespecialiseerd zijn in contentmarketing. Mocht je hulp nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op!

contact