Webwinkel Vakdagen 2019


Webwinkel Vakdagen 2019

Reclamestal

De Reclamestal bezocht de Webwinkel Vakdagen 2019

01/02/2019

De Reclamestal bezocht de Webwinkel Vakdagen 2019

Op 23 januari zijn we met de hele Reclamestal naar de Webwinkel Vakdagen geweest! We waren niet de enige met dit idee. Voor veel lezingen stonden we in een lange rij of konden zelfs niet eens meer naar binnen. Het thema van deze dagen is toch wel gemak. Als je ons trendrapport leest komt dat ook heel sterk terug. Waar het dus om gaat voor de e-commerce; hoe kunnen we zoveel mogelijk verkopen op een zo effectief mogelijke manier. Nederland staat ook niet voor niets bekend als een vooruitstrevend land als het gaat om het zo effectief mogelijk te werk gaan.

We zijn geen webwinkel, dus wat doen wij op de Webwinkel Vakdagen? Er werden veel lezingen gegeven op het gebied van (online) marketing. Dus voor ons was hier ook zeker wat te halen. Een opvallende trend die herhaaldelijk werd besproken, was de automatisering op het gebied van marketing. Denk aan e-mailmarketing, remarketing campagnes en conversie optimalisatie.

Iedereen heeft zijn eigen expertise hier in de stal. Iedereen heeft voor deze dag dan ook bijpassende lezingen bezocht. De presentatie die ons allemaal het meeste is bijgebleven is de presentatie van RUMAG. Met hun energie hebben zij de hele zaal omver weten te blazen. Waarom is RUMAG zo goed in wat ze doen? Zij kennen hun doelgroep ontzettend goed, wat resulteert in een sterk lifestyle merk. Als grootste social platform van Nederland hebben ze nu op Instagram 1 miljoen volgers aangetikt én hebben op social media nog nooit € 1,- uitgegeven aan advertentiebudget. RESPECT.

Belangrijkste punten die wij hebben geleerd:

  • Met automatisering haal je meer uit je marketingdoelen en marketingbudget
  • Een persoonlijke customer journey wordt steeds belangrijker
  • Het draait niet om de transactie, maar om de klantrelatie
  • Geen concessies doen aan je merkidentiteit
  • Een merk bouwen om één keyword (zoals RUMAG doet met het woord ‘zelfvertrouwen’)
  • Video kan niet meer ontbreken in je contentstrategie
  • Websites moeten geoptimaliseerd worden zodat ze ook gevonden worden via voice search
  • SEO is belangrijker dan SEA (dat wisten we eigenlijk wel). SEO verandert steeds dus hier moet je je website steeds op blijven optimaliseren.

Ben jij benieuwd hoe we dit alles in de praktijk toepassen én wil je op de hoogte blijven van de laatste marketingtrends? Volg ons dan op Facebook, Instagram en LinkedIn!

contact