Ben jij al klaar voor de Kerst?


Ben jij al klaar voor de Kerst?

Reclamestal

Ben jij al klaar voor de Kerst?

27/09/2019

Ben jij al klaar voor de Kerst?

Wij vroegen ons af: heb jij al nagedacht over welke acties of uitingen je gaat gebruiken tijdens de decembermaand? Op het moment van schrijven is het nog 89 dagen tot de kerst. Je bent dus nog nét op tijd om hierover na te denken!

Kerstacties

Als jouw kerstuiting aandacht moet trekken, kun je er maar beter op tijd mee beginnen. Het voorbereiden van een kerstcampagne kost tijd. Wist je al dat de kerstfolder van een supermarkt gemaakt wordt wanneer het buiten nog 25 graden kan zijn? De decembermaand is een belangrijke maand voor supermarkten, dus is het elk jaar weer een strijd wie met de smakelijkste kerstfolder of het mooiste kerstmagazine komt. Om die reden wordt hier dus heel veel aandacht aan besteed. Het zou zonde zijn als je graag een opvallende folder op de deurmat van de klant wilt laten ploffen, maar dat deze nét niet helemaal af is omdat je in tijdsnood bent gekomen.

Kerstmis scoort!

Het klinkt logisch, maar kerstmis scoort. Zowel offline als online. Om een voorbeeld te noemen: wij maken de content voor Tuincentrum Eurofleur en we merken dat mensen niet kunnen wachten op het moment dat de kerstshow (grootste van Midden-Nederland!) geopend wordt. Zodra er een post geplaatst wordt over kerst wordt er massaal geliked, gereageerd en gedeeld, waardoor het bereik omhoog schiet. Dit heeft ze onlangs (in september) zelfs landelijke aandacht opgeleverd bij Coen & Sander op Radio 538! Ben je op zoek naar inspiratie voor kerstacties op social media? Bekijk dan dit blog eens!

Geen kerstmagazine?

Nu kunnen we ons voorstellen dat jouw bedrijf misschien geen kerstshow houdt of dat jullie geen kerstmagazine hoeven te maken. Toch is er voor elk bedrijf wel iets origineels te verzinnen. Je moet alleen wel buiten het spreekwoordelijke doosje denken als je wilt opvallen. Een kerstkaart versturen is leuk, maar pak dan wel goed uit! Voorkom dat jouw kerstkaart op de stapel met andere kaarten terecht komt: verras de ontvanger.

Hulp nodig?

Wil je dit jaar opvallen in de decembermaand? Dan kun je misschien wel wat hulp gebruiken. Onze marketeers helpen je graag om een zalige reclameuiting te verzinnen! Neem hieronder contact op.

contact